суботу, лютого 25

Еклери або заварні тістечка


З першого погляду заварні тістечка - це вищий пілотаж :) А насправді нічого складного у приготуванні та випіканні заварного тіста немає. Тут, як і в багатьох рецептах, головне чітко дотримуватися порад і рекомендацій. І все вийде!

Це я лише зараз так можу сказати, а чесно кажучи заварні тістечка вдалися мені не з першого разу, і не з другого, хоча випікала я їх за рецептами з популярних книг відомих кулінарних персон.
Після кількох невдач опустилися руки, але я не здавалася і нарешті знайшла "свій" правильний рецепт :)

Нижче рецепт і багато фотографій з покроковим приготуванням заварного тіста:



На 35 еклерів необхідно:

  • 200 г борошна
  • 1 ч.л. порошку до печива
  • 5 великих яєць
  • 180 г масла
  • 360 г води (1,5 склянки)
Замість води можна взяти суміш молока з водою у пропорції 50:50.
Треба просіяти борошно і порошок до печива в окрему миску. У каструльці довести до кипіння воду з маслом (масло повинно повністю розчинитися, жодних грудочок), зняти з вогню і всипати одразу все борошно. Енергійно вимішувати ложкою, щоб сформувалася грудка тіста і не було грудочок. Тісто виходить м'яке, маслянисте і легко відстає від стінок каструльки.





Залишаємо тісто вистуджуватися приблизно на 10 хв. Воно не повинно бути гаряче, лише тепле, тому що ми будемо вводити яйця і треба, щоб вони не згорнулися. 
Доторкуємося до тіста і, якщо воно не обпікає палець, продовжуємо приготування.

Вводимо яйця по одному, не всі разом! Після введення кожного яйця, енергійно вимішуємо тісто до однорідності. Я робила це ложкою, а не міксером, тому руки втомилися.
Готове тісто гладке та еластичне, не густе і не рідке.


Духовку попередньо розігріваємо до температури 220 гр.
Ви можете сформувати еклери правильної форми за допомогою кондитерського мішка, а можете просто викласти тісто столовою ложкою на бритванку, вистелену пергаментним папером.



Печемо при 220 гр перші 10 хвилин, потім зменшуємо температуру до 200 гр і випікаємо ще 25 хвилин. Духовку не відкриваємо!  Печемо тістечка до такої коричневої скоринки, по кухні будуть витати аромати добре пропеченого тіста. Якщо у вас не скляні двері духовки, то можете заглянути через 30 хв випікання.

Якщо витягнути еклери швидше, вони погано пропечуться і опадуть, а також будуть глевкими, буде відчуватися сире тісто. Тому дотримуйтеся рекомендованої температури і часу випічки.
Коригуйте час випічки, якщо ваші вироби менші чи іншої форми. Пам'ятайте про коричневу скоринку! 

Готові тістечка сухі, ароматні, з твердуватою скоринкою. 




Заради цікавості я зважила найбільший еклер - результат 17 грам, без начинки звичайно. 
А начиняти еклери можна заварним кремом, рецепт якого тут. Також можна зробити несолодку начинку: паштет, салат, і вийде такий закусочний варіант.

Як підсумок можу сказати тільки одне, я буду повторювати цей рецепт ще багато разів, тому що дуже вже мені ці заварні тістечка сподобалися.


P.S. Щось так багато написала сьогодні. Але наостанок ще напишу, звідки я взяла цей рецепт.
Якщо ви дивилися серіал "Друзі", то може пригадуєте серію, коли Моніка допитувалася в Фібі за сімейним рецептом дуже смачного вівсяного печива, а потім з'ясувалося, що цей рецепт зовсім і не сімейний, а написаний на пачці з вівсяними пластівцями. Так от рецепт цих смачних заварних тістечок я знайшла на пачці з польським кремом.

34 коментарі:

  1. Скажіть, будьласка, чи можна замість масла використовувати маргарин

    ВідповістиВидалити
  2. Скажіть чи обов*язково використовувати воду з суммішю молока?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ні, не обов'язково. Можна використовувати тільки воду.

      Видалити
  3. дууууже класні вийшли**)))спасибі**))

    ВідповістиВидалити
  4. супер)очень вкусные.

    ВідповістиВидалити
  5. а що це за порошок до печива? І де його брати?
    Може, в нього є інша назва??

    ВідповістиВидалити
  6. А як в них можна добавити начинку?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я розрізаю поздовж гострим ножем, але не до кінця. Вкладаю 2-3 ложки заварного крему і закриваю.

      Можна також начинити за допомогою кулінарного шприца, але в цьому випадку є вірогідність, що всередині тістечка залишаться пустоти, не все буде заповнене кремом.

      Видалити
  7. Дяку за рецепт)
    Все вдалося, дуже смачні еклери вийшли!

    ВідповістиВидалити
  8. Дуже дякую за рецепт! Вийшло супер! Я замість кондитерського шприца (в мене немає) використовувала поліетиленовий одноразовий пакет,в якому прорізала на кутику дірочку, через яку видавлювала крем. Після використання викинула в смітник. Форма вийшла гарна))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Гарно викрутилися :)
      Я рада, що у вас все вийшло!

      Видалити
    2. Дякую за рецепт, получилися! Я в тісто трішки додала ще солі і цукру на етапі доведення до кипіння води з маргарином (я використовувала маргарин кондитерський). Крем до еклерів я зробила білковий зі смаком апельсину (висушена перетерта апельсинова цедра). В сукупності все ну дуже вже смачно. Дякую.

      Видалити
    3. На здоров'я! Печіть частіше :)

      Видалити
  9. Я попробувала зробити дві порції але тісто дуже рідке,що зробити.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Зробити тісто чітко по рецепту, спочатку одну порцію і випікати, потім братися за наступну.

      Видалити
  10. Дуже смачні еклери. Я зробила з сирною начинкою і варенням зі смородини. Дякую за рецепт.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Прекрасна начинка, Руслана! Я рада, що вам вдалися еклери.

      Видалити
  11. Чи можна додати соду замість розпушувача і скільки?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я завжди додавала 1 ч. л. розпушувачу. Стосовно соди - знаю, що її треба менше, ніж розпушувачу, але я би не ризикувала у цьому рецепті і пошукала би розпушувач.

      Видалити
  12. Напишіть будь ласка, як дізнатись яка температура у дух.шафі,якщо не написана температура, а написані цифри? Дуже буду вдячна)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Не знаю, бо у моїй духовці вказана температура в градусах Цельсія.

      Видалити
  13. Чи залишаються еклери та профітролі пустими в середині для начинки

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Всередині еклери порожні, їх можна і треба начиняти.

      Видалити
  14. Переробляла 3 рази і всі 3 рази тісто дуууууже рідке. В чому може бути проблема?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Якщо тісто виходить рідке, значить забагато рідини. Зробіть наступне - коли всипете борошно і розмішаєте його, поверніть каструлю на маленький вогонь і помішуючи дайте зайвій рідині випаруватися. Тісто стане густіше, такої консистенції, як на фото, тоді знімайте з вогню, вистуджуйте і додавайте яйця.

      Видалити