неділю, березня 20

Вареники


В неділю у селі традиційно ліплять вареники і варять борщ. Мені ця традиція дуже подобається. Тому що мої найприємніші дитячі спогади пов'язані з селом, куди я приїздила до бабці в гості. І коли наставала неділя, ми завжди з бабцею ліпили вареники з картоплею і сиром. Моя бабця не вживала слово вареники, а казала пироги. І до пирогів варила розсіл з курки.
Вареників треба було наліпити багато, десь 150 штук, тому що в неділю приїжджали діти і внуки. Ось так я здобула досвід і вже в 9 років могла давати майстер-клас по варениках :))

Тісто для вареників роблять прісне: борошно, яйце і холодна вода. Вимішують еластичне, не дуже туге тісто, щоб легше розкачувати і ліпити, дають тісту кілька хвилин відпочити (щоб набухла клейковина).
Начинка традиційна - варена картопля з сиром. Бабця казала, що на вареники погано брати свіжоприготований сир; треба мати такий, що день-два полежав у холодильнику і набув кислого смаку, тоді вареники будуть смачніші.

Вареники з картоплею і квашеною капустою готували на Різдвяну вечерю. А солодкі вареники з вишень і чорниці ліпили влітку, коли ягід було вдосталь.

Засмажку (поливку для вареників) найчастіше готували таку: на сковорідку налити трохи олії і викласти дрібно нарізану цибулину, підтушкувати до прозорого кольору, потім додати кілька столових ложок густої домашньої сметани. Сметана підсмажиться і з неї вийде масло. Дуже смачно!

Ще є така цікава начинка: свіжу капусту відварити, змішати з підсмаженою цибулькою і свіжим сиром. Дуже смачно і неординарно. Такі вареники готує моя свекруха. А ще вона завжди робить вареники з гречкою і квашеною капустою, поливає їх дрібними шкварочками на смальці. Така смакота!!!

Повернуся знову до початку. Прикро, але традиційна для українців страва відходить у забуття. Більшість моїх друзів і знайомих не готують вареники, тому що складно, тому що простіше купити в магазині курку-гриль і зварити макарони. Я не заперечую, це дійсно простіше. Але якщо така тенденція збережеться і надалі, то про справжні вареники будемо читати тільки у блогах, а замінник вареників можна буде спробувати у сумнівному кафе з рушничками на стінах.

5 коментарів:

  1. Ви знаєте, мої мама, бабуся, ну і я теж рідко коли називаємо вареники "варениками". Частіше вони у нас-пироги )) Вареники з сиром -улюблена страва мого чоловіка. А мама з бабусею найчастіше ліплять вареники з сиром і картоплею )) І живемо ми у селі ))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ми теж живемо в селі :) Моя мама ще каже "пироги", а ми вже говоримо вареники, тому що пирогом в нашому селі називають пиріг з бульбою і гречкою.

      Видалити
  2. А скажіть, будь ласочка, конкретніше про тісто на вареники (ніколи не мала з ним справу). Чи потрібно його солити, скільки яєць давати? Дякую!:)

    ВідповістиВидалити
  3. Тісто на вареники: просіяне борошно, 1 яйце, холодна вода. Місимо поки не сформується еластична куля, не туга, не дуже м'яка. Залишаємо тісто на 15-20хв, а тим часом готуємо начинку.

    ВідповістиВидалити
  4. молодець дівчино!Ліпи пироги а не "вареники"!За що і поважаю УКРАЇНСЬКИХ Жінок.Дай Боже вам здоровля без вас нема України і пирогів.Дякую.Українець.

    ВідповістиВидалити